Когато прокараш пръсти през мен, аз ще изчезна. Защото никога не съм била тук...
Постинги в блога от Януари, 2008 г.
31.01.2008 13:31 -
Теория на международната търговия
Теорията за международна търговия гласи - международната търговия е съвкупност от търговки, платежни, транспортни и други икономически отношения между отделните държави, насочени към обмяна на стоки, услуги, материални и нематериални бла...
31.01.2008 12:39 -
Маркетинг Микс
Маркетинг микса е микс от елементите, чрез които се реализира маркетингова стратегия.
В центъра на елементите стои целевия пазар. От една страна на него имаме
- Продукт - ед. цена, дизайн, качество, номенклатура, марка, специфични свойства.
В центъра на елементите стои целевия пазар. От една страна на него имаме
- Продукт - ед. цена, дизайн, качество, номенклатура, марка, специфични свойства.
30.01.2008 18:54 -
Маркетингова среда и маркетингови стратегии
Маркетингът е човешка дейност, неразривно свързана с пазара, целяща да отговори на пазарните изисквания, да отговори на потребителските желания, да въздейства на хората като, цяло чрез обмен. Дотук с висококвалифицираните изрази. Маркети...
30.01.2008 14:59 -
Пари и парична политика
Парите са високоликвиден финансов актив - общоприето сресдство за размяна на стоки, използва се и като еталон за измерване стойността на други стоки. За да изпълняват добре своите функции, парите трябва да притежават определени свойства....
29.01.2008 17:27 -
Фискална политика
Фискален идва от латинската дума "фиск", която в буквален превод означава сандък за пари. Перефразирано в малко по-модерен стил, фиск означава държавна каса, хазна. С това и се занимава Фискалната политика. Тя въздейства върху икономика...
29.01.2008 14:28 -
Динамика на икономическа активност, растеж, инфлация, безработица.
БЕЗРАБОТИЦА
В най-общ смисъл за заети се считат всички лица, занимаващи се с обществено полезен труд, незавсимо дали срещу него получават възнаграждение или не. В по-тесен смисъл, заетостта се определя от всички лица, които срещу труда си...
В най-общ смисъл за заети се считат всички лица, занимаващи се с обществено полезен труд, незавсимо дали срещу него получават възнаграждение или не. В по-тесен смисъл, заетостта се определя от всички лица, които срещу труда си...
28.01.2008 18:21 -
Национален пазар, равнище на икономическа активност.
Националният пазар представя най-ясно икономическата връзка между домакинствата и фирмите. Тази възка може да бъде представена по следния начин:
- стокова връзка - от домакинствата към фирмите и обратно. Фирмите предоставят на домакинства...
- стокова връзка - от домакинствата към фирмите и обратно. Фирмите предоставят на домакинства...
24.01.2008 19:32 -
Пазар на производствени фактори.
Даааа идва време да обърнем внимание на втория вид пазар. Както си спомняте в началото споменах, че има два вида пазари - за потребителски стоки и пазар за производствени фактори.
Цената на производствените фактори е възнаграждението, ко...
Цената на производствените фактори е възнаграждението, ко...
24.01.2008 18:39 -
Видове пазарни структури.
Таккааа... Идва време за видовете пазарни структури.
Пазарната структура отразява тези характеристики на пазара, които влияят върху поведението на фирмите и определят взаимовръзката между кривата на пазарно търсене на продукта и криват...
Пазарната структура отразява тези характеристики на пазара, които влияят върху поведението на фирмите и определят взаимовръзката между кривата на пазарно търсене на продукта и криват...
24.01.2008 16:46 -
Производствени решения в краткосрочен и дългосрочен период.
Всяко производство може да се разглежда като система с два блока - вход и изход. На входа са производствените фактори, които си взаимодействат и в крайна сметка се получава готовата продуцкия или изходът. За да може една фирма да определ...
23.01.2008 18:52 -
Теория за пазара, пазарен механизъм и пазарно равновесие.
Какво представлява пазарът?
Пазарът е абстрактна концепция за търговско приспособяване на купувачите и продавачите към силите на търсенето и предлагането.
Пазарът е стимулатор - той кара хората да предлагат стоки и услуги срещу определен ...
Пазарът е абстрактна концепция за търговско приспособяване на купувачите и продавачите към силите на търсенето и предлагането.
Пазарът е стимулатор - той кара хората да предлагат стоки и услуги срещу определен ...